לתיאום פגישת יעוץ
עם יועץ מס מומחה

החזר מס שבח

בדיקה חינם ע"י יועץ מס מומחה להחזר מס שבח

 אם שילמת מס שבח ב-6 שנים האחרונות, כנראה שמגיע לך החזר מס שבח!
החזר מס שבח נובע מסיבות רבות ומגוונות ושאינם קשורים כלל למס השבח עצמו או לעו"ד שטיפל בשומת השבח.
החזר מס שבח יכול לנבוע ממספר רב של גורמים כמו לדוגמא:
  • חלוקת מס השבח בין בני זוג
  • שיוך מס השבח לאחד מבני הזוג בתנאים מסוימים
  • פריסת מס השבח לכמה שנים
  • קיזוז הפסדים כנגד מס השבח
  • ניצול נקודות זיכוי כנגד מס השבח
  • ניצול הטבות מיוחדות כמו נכות 
ביצוע החזר מס שבח דורש מומחיות רבה שכן כל פרט קטן יכול להיות בעל משמעויות כספיות רבות.
לכן חשוב לתת לבעל מקצוע כמו יועץ מס מיומן בתחום החזר מס שבח לבצע את החזר מס השבח.
פנו אלינו עוד היום לביצוע החזר מס שבח -בדיקה חינם.
 
 

 

תשלומי מס שבח- אל תהיו שותפים למחדל

 
אם שילמת מס שבח בעקבות עסקאות נדל"ן– קיים סיכוי סביר שחויבת בסכום גבוה יותר מהנדרש! יתר על כן, קיים סיכוי סביר שלא תהייה ער לעובדה ששילמת יותר ממה שהינך אמור לשלם. אך אל חשש. אין לנו כל כוונה לעורר דאגה, אלא בדיוק להיפך, להקנות לך רוגע ושלווה. כדי להשיג את הרוגע והשלווה המיוחלים נדרשת מודעות, אפילו שטחית, בנושא המדובר. במאמר זה שמתי לי מטרה לברור ולספק לך מידע בסיסי וחיוני הנוגע להחזר מס שבח. לשם כך, נבהיר מספר נקודות חשובות: 
מס שבח הינו מס המשולם בגין הרווח הנוצר בעקבות עסקת מכירה של נדל"ן. עסקאות מסוג זה כוללות, בין היתר, מכירת בתי מגורים ומגרשים, זכויות בנייה, בתי-מסחר וקרקע חקלאית ומניות באיגוד מקרקעין (למעט איגוד שהזכויות בו רשומות למסחר בבורסה). מניסיוננו המצטבר, פעמים רבות ניתן להפחית את שיעור תשלום מס השבח, ואף להשיב כספים ששולמו זה מכבר. 
 
על מנת לחשב את חבות המס האמיתית, יש לבחון שורה ארוכה של תשלומים ומהלכים חשבונאיים, הכוללים, בין היתר, ניתוח קיזוזי מס, או במקרים מסוימים, אי-קיזוזים, הפחתות מס, ניכויים מסוגים שונים, שימוש בפטורים (לרבות אישיים) הנחות ופריסות מס שבח, חלוקת מס שבח בין בני זוג וניצול נקודות זיכוי העומדים לרשותך.
 
כפי שמיוחס לכל תחום מומחיות, כך גם לגבי החזרי מס, לרבות החזרי מס שבח. לרשות חברת מנטו עומדים מלוא הכלים שבאמצעותם נוכל להוכיח כי נגבו מכם תשלומים גבוהים מהנדרש, ובמידת הצורך, לפעול להשבת כספכם. לשיטתנו, לא תחויבו בגין השירות שנעניק, כל עוד לא נשיב לכם כספים, כך שהפניה אלינו משתלמת בכל מקרה. לכל הפחות, תהיו שקטים כי נגבו מכם הסכומים באופן הראוי. עצתנו היא שכל אחד מכם יתמקד בפעילות העסקית שלו, ואת הטיפול בתשלומי מס השבח, יפקיד בידינו הנאמנות והמקצועיות.
 
היות ותהליכי הבחינה מורכבים, ומטבע הדברים, יתכנו מספר כיווני פעולה, אנחנו נוהגים לקבל את ההחלטות תוך שיתוף הלקוח.כמובן שנמליץ על הכיוון הרצוי, אך נהייה קשובים לעמדות שלכם, היות וגם כאן ניסיוננו מלמד שעם השאלות המנחות שנפנה אליכם, תוכלו לתרום תרומה משמעותית לבחירה מושכלת באסטרטגיה המיטבית. נדגיש שוב,כי אנחנו נקבל את שכר הטרחה שלנו, רק לאחר שאתם תקבלו את כספכם מרשות המסים. נציין שהחזרי מס שתהיו זכאים להם ישאו ריבית והצמדה, אך מין הראוי לציין, שלא מדובר בהליך וולונטרי של רשות המיסים להשיב כספים עודפים, אלא בפעולה יזומה שלכם.
 

אם לא תפעל מראש לקבלת החזר מס שבח איך תרוויח?

 
לראייתנו, על מנת להיערך באופן המיטבי, משמע על מנת שתחויבו אך ורק בתשלומי מס שבח מינימליים, נדרשת היערכות מראש לפריסת השבח הריאלי. פירוש הדבר הוא שיש לתכנן מראש את החזר מס השבח בצורה מחושבת ומדוקדקת . למען הסר ספק, אציין שקבלת החזר מס שבח רלבנטית לאלו מכם ששילמו, כמובן, כספי מס שבח בגין עסקאות נדל"ן. עם זאת, במקרים רבים הודות להתייעצות מוקדמת עימנו נוכל לפטור אתכם באופן מוחלט מתשלום מס שבח. הסייג הוא שהפונה אלינו הוא יחיד, שכיר, עצמאי או אפילו גמלאי, שביצעו או עתידים לבצע עסקת נדל"ן, כך שלא מדובר בחברה בע"מ לעניין פריסת השבח.
 
חוק מיסוי מקרקעין קובע שניתן להתייחס לרווח הריאלי הנובע ממכירת נדל"ן בהסתכלות על פני פרק זמן של עד 4 שנים או על פני תקופת הבעלות על הנכס, לפי הקצר מביניהם. זאת מהטעם שהנכס משתבח בהדרגה עם חלוף השנים. לאור זאת, ניתן לבצע תכנון החזר מס שבח באמצעות מדרגות מס נמוכות יותר בהשוואה למדרגות שלא לוקחת בחשבון פריסה. במקביל לפריסה, נדרש יהיה להתחשב בפרמטרים נוספים, כגון, גובה ההכנסה בגין עבודה לצורכי פרנסה של מוכר הזכות במקרקעין וכנגד זאת, שורת ההוצאות מיום הרכישה ועד יום המכירה לשם השבחת המקרקעין, הכוללת בין היתר: היטלי השבחה עבור הנכס המדובר ועבור השבחת נכסים נוספים, אגרות הקשורות לעסקאות נדל"ן, תשלומים לבעלי מקצוע נותני שירותים (שמאים, מודדים, מתווכים, עורכי דין, יועצי מס וכיוב') וכפי שקבע המחוקק בשנת 2006, וכן כל הוצאה שהיא שתוכח הקשרה לפי העניין והצורך, ולצורך זאת גם הפסדים בשוק ההון.
 
סוגיה אחרונה להבהרה נוגעת למועד ביצוע עסקת הנדל"ן ולשיעורי מס הסטורים. אם רכישת הזכות במקרקעין חלה לפני 1960 אזי, ניתן  לזכות בהטבות מסוימות לפי סעיף 48(ד)(1) לחוק מיסוי מקרקעין, הקובע שיעורי מס מופחתים למוכרי הזכות במקרקעין אשר רכשו זכות זו עד שנת 1960 כולל (אם יהיה רלבנטי לגביך נבהיר משמעויות ונציג לך את שיעורי מס רלבנטיים בהתאם לשנת ביצוע העסקה, זאת במסגרת שיחה אישית).

 

1. מאת: vered

האם בין הזוג חייב להיות רשום על הדירה המשותפת שלנו שקיבלתי בירושה בכדי שאוכל לנצל את זכאותו להיות פטור ממס שבח?

2. מאת: מנטו

תשובה: אם אתם בני זוג נשואים אז אתם תא משפחתי אחד והפטורים שיש לכם הם בעיקרון ביחד למעט משהו שהגיע מלפני הנישואים, בטח שלא משהו שהגיע בירושה והחלטתם לשתפו בתא המשפחתי, צריך שלתא המשפחתי יהיה פטור

3. מאת: הילה

לפני מספר חודשים אני ובן זוגי רכשנו דירה חדשה מקבלן. להפתעתנו גילנו כי עלינו לשלם סכום כסף גבוה שבכלל לא לקחנו בחשבון ולא ידענו שצריך לשלם מס על דירה חדשה שנרכשה מקבלן. שילמנו קצת יותר מ 20,000 ש"ח. האם זה הגיוני והאם ניתן לקבל החזר כלשהו במקרה שכזה?

4. מאת: mento

תשובה: ברכישת דירה ראשונה ישנו סכום ראשוני שבגינו יש פטור, תוכלו לקרוא על גובה מדרגות מס הרכישה בכתבה הבאה http://www.mento.co.il/מס-רכישה-ומס-שבח/מס-שבח-ומיסוי-מקרקעין/33/9/

5. מאת: רותי

האם אפשר לחלק את שומת השבח בין בני הזוג אחרי שיצאה שומת שבח במסמ"ק? כלומר לחלק את השבח ברמת מס הכנסה?

6. מאת: mento

תשובה: במידה והנכס בפועל היה שייך לשני בני הזוג כלומר נרכש במהלך הנישואין מכספם של שני בני הזוג והשבח שנצמח מהנכס אכן שייך לשני בני הזוג אזי ניתן יהיה לחלק את השבח בין שני בני הזוג ולקבל החזר מס שבח. מס הכנסה אוהב להקשות בעניין אך בית המשפט הכריע כי אם אלו התנאים אז מגיעה החלוקה

7. מאת: רחל

אנו 3 אחים אשר קבלנו בירושה מאמי את הבית הפרטי שלה. שנרכש בשנות החמישים(יש בידינו את חוזה הרכישה). הבית שופץ בשנות ה 60 וגודלו כ 98 מ"ר בנוי על מגרש של 477 דונם. כיצד מחשבים את מס השבח ? איזה מסמכים צריכים להציג על מנת לזכות בהקלות? אודה לתשובתכם.:

8. מאת: mento

תשובה: על הבית ניתן לקבל פטור של מוריש, ועל הקרקע יהיה חיוב בשבח או לפי מס היסטורי 25% או לפי חישוב רגיל וצריך לבחון בהתאם לנתוני היורשים מה עדיף